2011. június 20., hétfő

Tortilla

Ma fiesta-zós kedvemben voltam és mexikói vacsit készítettem magamnak. Bevallom, nem 2 perc alatt készült el, de szeretek a konyhában tevékenykedni és jól telt el az idő.
A tortilla állaga nem ilyen, mint az enyém. Az eredeti fehér lisztből és disznózsírral készül, én fele-fele barnarizs lisztből és bablisztből csináltam, olívaolajjal, ezért az enyém ropogósra sült, míg az eredeti inkább puha.

Hozzávalók:
4 púpozott evőkanál barnarizs liszt
4 púpozott evőkanál babliszt
fél deci olívaolaj
kevés xylit
kb. 1 dl forró víz

A kétféle lisztet összekevertem és kétfelé osztottam. Az egyik feléhez hozzáadtam a sót és xylitet, majd az olajat. Elkezdtem összekeverni, majd lassan hozzáadtam a maradék lisztet. Miután ez megvolt, lassan elkezdtem adagolni hozzá a forró vizet és közben gyúrtam a tésztát. A lényeg az, hogy addig adagoljuk hozzá a vizet, hogy a tészta ne tapadjon. Ha esetleg túl sokat öntöttünk hozzá, nem baj, nyugodtan mehet bele még liszt.
Miután ez kész, teniszlabda nagyságú golyókat formáljunk belőle, takarjuk le egy konyharuhával és hagyjuk állni kb. 1 órát.
Ha letelt az idő, nyújtsuk ki a tésztát laposra (én nyújtófa híján pohárral tettem ezt meg, ezért a mokány forma, lol), majd melegítsünk forróra egy száraz palacsintasütőt és rakjuk bele a tortilla-t. Ha a tészta elkezd púposodni, fordítsuk meg és süssük a meg a másik oldalát kb 3o másodpercig.
Ez csak az alap. Erre pakolhatunk aztán mindenféle földi jót, de maga a tortilla tészta is kiegészíthető még fűszerekkel. Én először natúr akartam kipróbálni.
Jól megpakoltam a tortillát mexikói babos rizzsel és zöldségekkel, no meg guacamole-val. Hiperszuper volt!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése