2011. július 21., csütörtök

Thai sárga curry

Ez nagyon tuti elemorzsia, ráadásul könnyen elkészíthető. Én változtattam az eredeti recepten néhány dolgot, isteni lett!

Hozzávalók:
2 közepes héjában főtt krumpli
3 szál főtt répa
3 cukkini
1 nagy fej hagyma
4 gerezd fokhagyma
2 púpozott evőkanál almaszósz (candidásoknak 1 reszelt savanyú alma)
1 púpozott teáskanál currypor
1 teáskanál kurkuma
csipetnyi cayenne bors (ha szeretjük az erőset, akkor több)
kb. 2 cm pucolt gyömbér egyben (ha kész, könnyen kivehető)
növényi olaj
vegeta, só
2.5 deci kókusztej
2.5 deci víz

Főzzük meg külön a krumplit és a répát enyhén sós vízben.
Egy kis olajon pirítsuk meg a feldarabolt (ne apróra vágjuk) cukkinit és hagymát. Rakjuk rá a fűszereket (curry, kurkuma, cayenne bors, vegeta), pirítsuk egy picit, majd öntsük fel kókusztejjel és vízzel. Ha forrni kezd, dobjuk bele a gyömbért és az apróra vágott fokhagymát majd adjuk hozzá az almaszószt. Főzzük kb. 1o percig, hogy az ízek összérjenek, majd adjuk hozzá az apróra vágott répát és krumplit, rottyantsunk rajta egyet, majd barna rizzsel vagy quinoaval tálaljuk.

Szerintem itt megint csak az alap szósz a lényeg, a kombinációk határtalanok. Mehet bele bármilyen zöldség (karfiol, brokkoli, édes krumpli, zöldbab, stb.) de akár apróra vágott csirkemell is. Az egyik étteremben egy hasonló ételt nyers búzacsírával és mentalevéllel szolgáltak fel. Csúcs! Ha nincs otthon kókusztej, de van kókuszzsír, akkor kb. 1 evőkanál kell bele és értelemszerűen fél liter víz. Ha csak kókuszreszelék van otthon, akkor fogalmam sincs az arányokról, de szerintem 3 púpozott kanál elég. Az almaszószról annyit, hogy én azért használtam azt, mert sűríti a levet. Az alma is jó, talán ki is hagyható. Jó étvágyat!


1 megjegyzés:

  1. Drágám, sárgát főztünk mindketten?:-))
    Szerintem amiben van fokhagyma, kókusztej és curry, az eleve nem lehet rossz!!!

    VálaszTörlés