2012. április 9., hétfő

Banános süti


Én mini tortát csináltam, de ez a recept egy 2ox2o-as tepsibe való adagra szól.  :)
A süti 1oo % vegan, azaz se vaj, sem pedig tojás nincs benne. Isteni jó!
Használjunk egy 2 decis bögrét mérőeszköznek ehhez a recepthez!

Hozzávalók:
2 bögre liszt (én barnarizs lisztet és bablisztet használtam fele-fele arányban)
fél bögre xylit
1 teáskanálnyi sütőpor
fél teáskanálnyi szódabikarbóna
csipetnyi só
fél teáskanálnyi fahéj
fél teáskanálnyi szerecsendió
fél teáskanálnyi gyömbér (por vagy frissen reszelt)
2 érett banán pépesítve
1 bögre kókusztej
fél bögre napraforgó olaj
2 teáskanálnyi almaecet
1 evőkanálnyi vanília
evőkanálnyi kókuszzsír vagy növényi margarin a tepsi kivajazásához

a cukormázhoz:
1 bögre porcukor (vagy porrá darált xylit)
teáskanálnyi citromlé
teáskanálnyi reszelt citromhéj
1evőkanálnyi víz

Melegítsük elő a sütőt 175 fokra és vajazzuk ki a tepsit.
Keverjük össze a száraz hozzávalókat, azaz a lisztet, xylitet, sütőport, szódabikarbónát, sót, fahéjat, szerecsendiót és a gyömbérport. Egy másik tálban keverjük össze a banánt, kókusztejet, olajat, almaecetet és a vaníliát. Nem fontos turmixolni, kézzel elég összekeverni.
Adjuk hozzá ezt a mixet a száraz alapanyagokhoz, majd keverjük jól össze. Öntsük be a tepsibe majd süssük addig (sütőtől függ), míg a tészta "átmegy" a fogpiszkáló teszten, azaz ha a tészta közepébe beszúrjuk, szárazon jön ki.

Ha kész a süti és kihűlt, akkor keverjük össze a cukrot/xylitet, citromlevet, citromhéjat és a vizet és öntsük a cukormázat a tetejére.



6 megjegyzés:

  1. ez olyan mint egy gluténmentes álom:-)
    erre a hétre diétát rendeltem el magamnak, de a jövő héten tutira megsütöm...

    VálaszTörlés
  2. hiphip hurra! nagyon fincsi es az allaga is szuper! nem fontos bogrevel merni a hozzavalokat, mert neked mar van meroeszkozod. ;) xxoo

    VálaszTörlés
  3. megcsináltam, csak nem volt időm írni...
    isteni!!!! a banán tök jól összetartja.
    még valami csokiöntetet el tudnék képzelni hozzá, vagy epret... :-)

    VálaszTörlés
  4. :) orulok, hogy izlett! en is mar tobbszor megcsinaltam, tuti klassz! en fuges karamellszoszt csinaltam ra, nyamm nyamm. majd leirom a receptet, csucs!

    VálaszTörlés
  5. miiiiiaaaa????????????
    hát ez a sokszínű amerika...
    micsoda kombináció!

    VálaszTörlés
  6. uuuuuu, az a szosz mennyei, csinalok ma, mert holnap cupcake keszites lesz a kis baratnommel. csinalok hozza majd kokusztejszint is es mind2 receptet felrakom. xxoo

    VálaszTörlés