2012. április 12., csütörtök

Citromos kuglóf


Egy újabb vegan recept, Hölgyeim és Uraim! Bár én eszem húst néhanapján, midig örömmel próbálok ki vegan desszert recepteket, mert azok talán egészségesebbek, ha a megfelelő hozzávalókat használjuk. Mivel én nem hagyományos réteslisztet használtam, így ennek a kuglófnak az állaga kicsit morzsásabb, de az íze csudajó! Én csak mini kuglófot sütöttem, de a recept felnőtt méretre szól :)

Hozzávalók:
25o gr liszt (én barnarizs lisztet használtam)
1 kávéskanál sütőpor
1 kávéskanál szódabikarbóna
fél kávéskanál só
1 deci olívaolaj
1.5 deci juharszirup
fél deci frissen facsart citromlé

2 evőkanál reszelt citromhéj
1 evőkanál citromaroma
1 evőkanál kókuszzsír vagy növényi margarin

Melegítsük elő a sütőt 175 fokra és zsírozzuk ki a kuglófformát.
Egy tálban keverjük össze a száraz alapanyagokat, azaz a lisztet, sütőport, szódabikarbónát és a sót. Egy másik tálban keverjük össze az olívaolajat, juharszirupot, citromlevet, citromhéjat és a citromaromát. Ezt adjuk hozzá a száraz alapanyagokhoz és keverjük össze. Nem kell hozzá turmix, elég kézzel összekeverni. A masszát öntsük bele a kuglófsütőbe (kb. 3/4-ig lesz) és süssük addig, (sütőtől függ), míg a tészta "átmegy" a fogpiszkáló teszten, azaz ha a tészta közepébe beszúrjuk, szárazon jön ki.

1 megjegyzés: